Påsk både sorg och glädje!

Hojt, Här har man precis ätit frukost i solen med mamma. Finns inget bättre än ett glas apelsinjuice och sol i ansiktet enligt mig. Idag är det påskafton...
 
Påskafton är enligt den kristna traditionen en "tom" dag. Jesus ligger i graven och lärjungarna fruktar de som avrättat Kristus. På påskafton firar vi i Sverige påsk, men det är egentligen inte förrän vid midnatt som påsken börjar - genom Kristi uppståndelse från de döda på påskdagen. Det är därför som påskdagen är en glädjedag och den största högtiden i kyrkoåret eftersom uppståndelsen är central i det kristna budskapet.


Detalj ur kormålning av Jesu uppståndelse, Vasa kyrkan i Göteborg


 ....och det betyder god mat och en härlig dag med familjen. Iår ska vi fira påsken här hemma hos mig, så senare så skall jag och mamma laga till maten som vi skall ha. Vi kör lite annorlunda iår faktiskt. Smörgåstårta och potatisgratängen är väl det som är nytt till påskbordet sen är det de vanliga, sill, ägg, lax, köttbullar, korv och lite annat smått och gott. Härligt med högtider!



Glad påsk alla!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
DET ÄR INTE SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA DETTA
* Jag bryr mig inte om du har frågestund. Så påminn mig inte heller!
* Ingen tråkig reklam eller späm. Jag är inget annonsblad!.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0