Jag är ju en hel timme för tidig

Äntligen hemma från en lång morgon i Jakobsberg. Allt började kl 0700 när jag vaknade och stängde av alarmet. BRAVO! Hade det inte varit för Fredrik som busade med Chefi(hund) hade jag antagligen fortfarande sovit. Fredrik la lite hundgodis vid mitt ansikte och Chefi smög fram för att äta upp de när jag vaknade och öppnade ögonen. Panik! Kollade på kl och såg att hon va 07.45. Snabbt in på toa och fixade iordning mig så jag han precis iväg till 0800. Skyndade mig ner till Centrum och arbetsförmedlingen. Kom dit 08.15 och satt och väntade på att mötet skulle börja 08.30. Ja, nu kommer det som är typiskt mig. Jag kollar igenom papprena lite skeptiskt för det va ju bara jag där och det skulle vara ett grupp möte. Ne, men ser man på, jag är ju en hel timme för tidig. Så jag tog hissen ner till entreplan igen och gick ut och tog en ciggarett. Tänkte då att jag kunde lika väl ta en liten promenad. Tur va ju det för jag blev 100kr rikare på den promenaden. Jag vet att inte alla skulle böja sig ner och plocka upp en smutsig hundralapp men jag är en av dom som gör de om jag ser en pengarlapp ligga så där helt ensam. haha. Jag känner iaf ingen skuld.
Kom tillbaka till arbetsförmedlingen vid 09.15. Förberedde mig lite och gick in på mötet. JAG HATAR MÖTEN! dom behandlar en som en lite unge. Sitt rakt, sträck på ryggarna, räck upp handen, när du ska tala så le. Whaaaaat? Har du ett svar på frågorna så skriv de på tavlan?! va fan är detta? Jag skämdes iaf. Trodde jag va klar med skolan, men tydligen inte. Satt på det mötet i en och en halv timme sen va de snabb registrering som jag som tur va fick  göra först. Så jag kom där ifrån rätt tidigt 11.30 var jag klar. Jag tog tåget hem på en gång. Läste i tidningen att swedbank är nära kunkurs?! Kanske ska byta bank? Så länge mamma inte ringer och säger något om det så är jag lugn..

Igår va jag hos Jeanette och det va riktigt kul faktiskt. Förutom att jag Jeanette och Fredrik gick på överenergi. Spelade de där spelet, typ nitendo fast de där nya när man typ bowlar och spelar tennis och har en kontroll i handel som man svingar åt alla möjliga håll och så gör den lilla gubben på tv desamma. As kul iaf. Vann tennis spelet men förlorade bowlingen. Inte lika kul. Jag är en rätt dålig förlorare.
Låg i soffan och messade lite med B också, MYS! Somnade rätt snabbt efter ett tag, va helt slut och om ni rullar upp lite så ser ni vad som hände när jag vaknade.

Har fått höra att jag är söt när jag sover, Hmmmm vet inte riktigt om de stämmer!


XOXO Ellie


Kommentarer
Postat av: Jen

Det stämmer ;)

2008-09-30 @ 19:27:09
URL: http://jenniferpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
DET ÄR INTE SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA DETTA
* Jag bryr mig inte om du har frågestund. Så påminn mig inte heller!
* Ingen tråkig reklam eller späm. Jag är inget annonsblad!.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0