ännu en gång en Stockholmare

Då va den ennu en ny dag och idag är jag helt stolt över mig själv, skulle kunna köpa en tårta till mig med extra mycket grädde för så duktig tycker jag att jag har varit idag.
Jag vaknade kl 08.30 och gick seriöst upp och åt frukost. Har glömt bort att mackor med ost och skinka smakar så bra på morgonen tillsammans med ett glas mjölk.
Efter frukosten la jag mig faktiskt i sängen och kollade på tv, jag väntade på att våra bästa år skulle börja. Helt spännande, visst så var det bara rempris från i fredags men endå. Stephano är verkligen inte fin haha helt rutten!
Lite senare så vaknade även Mona och de va ju lite kul med sällskap.
Från ingenstans berättade Mona att hon skulle träffa en vän från Husby.
Jag som en liten djävul tänkte då att han kunde få skjussa runt på mig om han kände för det som den snälla lilla vännen gjorde. Så vi började med att åka till Spånga och Skattemyndigheten för att jag skulle folkboföra mig i stockholm, Så mina damer och herrar. Ellie är nu ännu en gång en Stockholmare. Efter att jag stått i kö i en halvtimme för att lämna in ett papper så åkte vi vidare till arbetsförmedlingen i Jakobsberg där jag anmälde mig för ett möte med min nya handläggare som jag skall till senare denna månad. Jag skall även tillbaka dit i veckan med  cv,personligt brev och meritförtäckning.
När jag hade fått alla papper och datum på möten jag skulle ha så bestämde vi oss för att åka och äte. THAI!
Vännen bjöd mig och Mona på thai mat i helenelund. Mona den kräsna åt inte, men jag beställde in meny nr 7, och det va verkligen as gott. Ris,kyckling,grönsaker,ris och massa sötsursås. Jag fick även en snabblektion om hur man använder kinapinnarna. hmm måste börja träna för det va riktigt riktigt svårt.
Mona tyckte att det va tråkigt att kolla på mig och vännen som åt mat så hon gick ut i bilen istället.
Jag och vännen orkade äta upp halva våra tallrikar, det va alldeles för mycket mat så vi lämnade hälften som sagt.
Sen gick vi ut i bilen och började köra tillbaka mot Tensta, Då Mona blev sugen på kaffe så nu sitter i här hemma och skall dricka kaffe snart. Hitintills så har denna dag varit allt annat än tråkig. Underbart!






XOXO Ellie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
DET ÄR INTE SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA DETTA
* Jag bryr mig inte om du har frågestund. Så påminn mig inte heller!
* Ingen tråkig reklam eller späm. Jag är inget annonsblad!.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0