Virat in grimskaftet i handen

Sen blogg idag. Kom iväg till stallet vid 1 idag. Kom inte upp ur sängen vid 7 när klockan ringde. Pirjo(Monas mamma) kom även in och försökte väcka mig vid 8 men de va hopplöst. Hade iaf fått iväg ett sms till Jeanette där jag i sömnen berättade att jag sov. Jag har inget minne av detta med kollade min telefon under dagen och såg detta sms. Sovsmart!
Jag och Jeanette tog Teddy och Minos på en promenad idag. Det va mysigt. Jobbigt däremot blev det när vi kom nära hagen igen där Regal stog och blev överlycklig för att hans polare hade kommit tillbaka efter promenaden och fick spratt i hagen. Sparkade backut och hoppade runt som en galning. Självklart skulle Teddy och Minos göra likadant. Jag och Jeanette använde all kraft vi hade för att hålla hästarna lugna ute på gångvägen där vi stod. Puuuh svettigt.
Vi gick upp till gräshagen med T och M. Jeanette som är van vid att släppa ut hästarna där gjorde ett galant jobb med Minos. Jag däremot hann inte lossa på grimskaftet och Teddy blev överglad för att få vara i grashagen så han galoperade iväg och jag som hade virat in grimskaftet i handen hoppade efter men, bara en liten blit. Jeanette fick tag i grimskaftet som jag fortfarande höll i samtidigt som jag gräppade tag i staketet (som för den delen inte är slipat) och höll i allt va jag kunde. Vi fick av grimskaftet iaf och han galoperade vidare i hagen! Härligt att se när hästarna är glada!
Efter en liten liten stund kände jag hur de svider på mina fingrar.. hmmm 5 st stickor och en bruten nagel!. BLÄÄ! Jag hatar stickor och jag älskar mina naglar så jag blev skitsur. Men sånt får man ju ta med en nypa salt. Så jag och Jeanette gick upp i huset och letade efter en nål som skulle hjälpa mig med alla stickor. De gjorde ont att ta bort dom,blödde lite gjorde det med men nu är alla borta och de känns ju bra!
Hjälpte henne med gruppen som vanligt och efter de så körde hon hem mig och jag tog en varm dusch. HEAVEN!
Nu precis har jag och Mona varit ute med Nova(hund) på en snabb promenad. jag är riktigt trött men ska endå försöka få tag på Sara för hon ville träffas. Ska hon inte till byn så träffar jag henne gärna en stund innan de är dags för läggdags som jag egentligen skulle vilja ha nu!





Min Lillebror Patric fyller 13 år Idag . Grattis Gubben!

XOXO Ellie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
DET ÄR INTE SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA DETTA
* Jag bryr mig inte om du har frågestund. Så påminn mig inte heller!
* Ingen tråkig reklam eller späm. Jag är inget annonsblad!.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0