M E N I N G S L Ö S T V Å L D

Starka känslor, ostoppbara tårar. De är vissa saker jag har känt under dom senaste 2 timmar som jag spenderat i T-centralen på plattan under en mycket fin och kärleksfull Manifestation. Manifestationen idag var för mig (som en i folkmängden) ett budskap till alla ungdomar i förorten och ungdomar allmänt att sluta med det   M E N I N G S L Ö S A   V Å L D E T. Istället för att möta varandra med våld och fördommar skall vi möta varandra med kärlek och respekt. Varför respekterar vi inte varandra så som vi respekterar t.ex äldre släktningar. Aldrig att man skulle be sin mormor eller morfar hålla käften eller bete sig på ett respektlöst sätt! Varför är de då "tillåtet" att bete sig så då ungdom till andra ungdommar? Det är inte tillåtet. Det är fruktansvärt.
Även om inte jag personligen känner personer som stupat som offer för våldet som finns så påverkas jag av mina vänner som känner dem. Vi påverkas alla på ett eller annat sätt av de hemska som händer.
Jag tycker hela våldsberoendet i Sverige under dom senaste året är helt sjukt. Varför skall man ta liv när vi har fått en mun och en röst att använda oss av? Våld är enligt mig en brist på ord och varför ska vi ta liv när vi istället kan njuta tillsammans med varandra och dela varandras egenskaper och kunskaper med varandra?

Alla som deltog i manifestationen idag är i mina ögon hjältar. Dom var våra röster idag men VI skall fortsätta med våra egna röster framöver för att få ett bättre samhälle. Ett samhälle UTAN VÅLD!

Varför gå runt och bära på kniv?  L Ä G G   N E R   D I T T   V A P E N !
Förorts barn vill ha ro och fred där vi bor!



Här hålls en tyst minut för den saknade och älskade Romario av vänner, släkt och lagkamrater.
Jag har peronligen aldrig hört sån tysntad i mitt liv tidigare.



Adam Tensta, Ison & Fille samt Millionstyle var några av artisterna som visade sin omtanke och medverkan i kampen mot våldet genom att sjunga.


XOXO STOPPA VÅLDET SOM FINNS I VÅRAT LAND Ellie

Kommentarer
Postat av: Anonym

"stoppa gatuvåldet, ah då kommer jag hem å slår dig "



Hihi

2008-11-16 @ 17:41:26
URL: http://stoffeone.blogg.se/
Postat av: E.

Stoffe du är så onödig!

2008-11-16 @ 20:47:41
URL: http://ellierim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker att de är bra att du skriver om sånt här i din blogg. Vi måste börja ändra oss och sluta upp med våldet.



Bra tjejen!

2008-11-16 @ 21:11:46
Postat av: Nina

Tycker det du skriver borde vara en väckarklocka för många.

2008-11-16 @ 21:12:59
Postat av: fahd

jag har aldrig kommenterat dina inlägg någonsin men den här med det meneingslösa våldet var ett bra inlägg du skrev på din blogg

2008-11-18 @ 06:13:16

Kommentera inlägget här:
DET ÄR INTE SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA DETTA
* Jag bryr mig inte om du har frågestund. Så påminn mig inte heller!
* Ingen tråkig reklam eller späm. Jag är inget annonsblad!.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0