Night night sleep tight...

Imorgon väntar jobb, bullbakning och allahelgona firande och en allmänt bra dag får man hoppas på! Sov



Nu lilla humla nu ska du sova.
Alla små ungar i sina sängar
och deras mammor och deras pappor
alla ska sova för nu är det natt.
Sova ska också vareviga katt.

Kossor och kalvar i sina hagar
alla små föl och alla små grisar
alla kaniner och alla små lamm,
nu ska de sova för nu är det natt.
Sova ska också vareviga katt.

Skogar och hagar åkrar och ängar
blommor och fåglar och alla små kryp
allting som lever på hela jorden,
allting ska sova för nu är det natt.
Sova ska också vareviga katt.

Älskar denna barnvisa, den påminner mig om min barndom. Barnen i bullerbyn är något ALLA små barn borde se!


Kommentarer
Postat av: Mysan

åh, nybakade bullar med mjölk.. yummie!

2009-10-31 @ 08:52:21
URL: http://mysblogg.se

Kommentera inlägget här:
DET ÄR INTE SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA DETTA
* Jag bryr mig inte om du har frågestund. Så påminn mig inte heller!
* Ingen tråkig reklam eller späm. Jag är inget annonsblad!.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0