Vattuman

Nu är jag klar med nya designen. Jag är en sån som kan övergöra en massa så jag slutar när det är som roligst. Jag tycker min blogg blev lite vårigare nu så man får ju hoppas på att vädret följer med till värmen.
ÅH jag längtar till påsken så himla mycket. Då åker jag till mina älsklingar Tuominstam. Det ser jag SÅ fram emot. Sitter här och sjunger till Kevin Michaels låt - it dont make any difference to me. Imorgon är det ny start på veckan igen och JAG hoppas att jag får glad besked.




i mitt horiskop (vattuman  20/1-18/2) står det så här:

Du går ett positivt år till mötes och kan förändra många områden i ditt liv.
Det är dags att gå på djupet och lära känna nya sidor hos dig själv.
Nya inkomstmöjligheter kan oväntat dyka upp som förbättrar din ekonomi, och du kan lägga en pressande tid bakom dig. Fram till mars månad blir relationer din stora utmaning. Du kan känna dig låst och inte komma loss med ett förhållande. Sopa inte problemen under matten, utan försök att finna konstruktiva lösningar. Nymånen den 13:e passar bra för at förnya något hos dig själv. Investera mer tid och pengar på ett eget intresse, och satsa på att skapa större välbefinnande och harmoni i ditt liv
 

Element: luft Kvalitet: fast 
Nyckelord
: Uranus, klarsynthet, humanism, intuition, vågor, ockult, protest, revolutionär, reform, distans och bärnsten.
Positiva karaktärsdrag:
fredsälskan, lojalitet och uppfinningsrikedom. Negativa karaktärsdrag:
excentricitet och trotsighet.

 

Vattumannen dyrkar friheten

Vattumannen har en komplicerad karaktär. Det mest utmärkande personlighetsdraget hos vattumannen är behovet av självständighet och att inte tvingas vara eller göra på ett visst sätt. Personlig frihet och rättvisa är centrala begrepp. Vattumannen är originell, fantasifull och ligger alltid steget före. Vattumannen är vänlig och har ett inre lugn.

Vad kan då få denna öppna, toleranta och självständiga människa att gå upp i limningen?
Vill du få vattumannen att visa upp sina allra värsta sidor försök att tvinga henne att göra, känna eller tänka på ett visst sätt. Det kan egentligen räcka med att du antyder något liknande för att vattumannen ska slå bakut. Bered dig på långa diskussioner om du har en annan åsikt än vattumannen.

Trots att vattumannen är självständig har hon svårt att finna inspiration utan andra människor. Med en enorm intensitet analyserar vattumannen de flesta i sin omgivning på ett både nyanserat och djupgående sätt. Det kan också vara värt att lägga på minnet att vattumannen trots sin öppenhet, objektivitet och humoristiska självdistans inte är särskilt flexibel.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Grymt snygg design! Som sagt vore det skitnajs om du ville designa min någon gång. Jag kan inte, med eller utan bloggdesign-hjälpen :(



<3

2010-02-14 @ 22:51:50

Kommentera inlägget här:
DET ÄR INTE SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA DETTA
* Jag bryr mig inte om du har frågestund. Så påminn mig inte heller!
* Ingen tråkig reklam eller späm. Jag är inget annonsblad!.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0