Jag kan känna doften av gatudam

Åh vad jag vill ha sommar nu, jag älskar verkligen vinter och snö men inte när det snart är mars, då vill jag ha snödroppar och massor med grus på trottoarerna(stavasdetså?) samtidigt som man hör sopmaskinsbilen spoa upp allt grus i långt bort.  Fågel kvitter och den härligt starka vårsolen som smått bränner i nacken samtidigt som du små fryser om händerna när du är på väg till bussen! Underbart. Jag kan känna doften av gatudam när jag tänker på det. Ni vet det där klassiska vårlukten ( iallafall i stockholm och storstäder) här på Öland luktar det för det mesta skit året runt.
Och poff så är det sommar då är det bara att packa sin strandväska och dra ner ett gäng till stranden med engångs grillar och en vin flaska och bara bada och skratta hela dagen och lyssna på Per Gessle ( stavashansnamnså?), och bli irriterad på alla småknott när solnedgången drar igång. Få svära åt alla jävla myggor som sticker en och kasta macka på vattnet. Kunna gå barfota i gräset och panik gråta när en myra attackerar en (jag gör det). Svensk sommar är nog det mest underbara jag vet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:
DET ÄR INTE SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA DETTA
* Jag bryr mig inte om du har frågestund. Så påminn mig inte heller!
* Ingen tråkig reklam eller späm. Jag är inget annonsblad!.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0