Sätt inte ringen på fingret om du inte är redo!

Giftemål.




När man har hittat sin sanna kärlek, sin själsfrende, sin andra halva som man vill spendera resten av sitt liv med, Resten av sitt liv, så bestämmer man sig oftast för att gifta sig, borgligt eller kyrkligt eller på något annat sätt. Man brukar iallafall bestämma sig för att lova varandra att leva med varandra tills döden skiljer en åt, detta lovar man inför vänner, familj, släkt, och är man troende även inför Gud. Man lovar i nöd och lust, man lovar att inte skiljas åt förens döden själv skiljer dem åt. Ett sånt löfte borde väl tas på allvar och absolut inte brytas, Kan man lova något så stort borde man kunna hålla det för resten av sitt liv? Tycker ni inte? Det tycker jag!

Sen var det något dum jävel som kom på skiljsmässa.

Och jag tycker det är fel att skilja sig. Om man inte har en stark och då menar jag stark orsak. Misshandel/Otrohet. Det är dom enda orsakerna för mig som är starka nog. (Hade jag fått problem i mitt äktenskap hade jag försökt med allt, terapi, råd från allt och alla. Jag hade kämpat med min man och jag hade inte gett upp förens vi lyckades. Jag menar jag och min man skulle ha hela våra liv på oss att lyckas! ) För om man har kunnat gifta sig med just denna person. Så måste Han/Hon vara något så speciellt att du kan lova inför alla och dig själv att leva hela ditt liv med honom/henne tills det att döden skiljer er åt. Folk som skiljer sig för att - "känslan finns inte där längre". Tycker jag är helt bakom flödet. Dom kan inte ha kännt varandra till 100% när dom väl gifte sig. Det är hela ditt liv du ger till respektive samt att du får hela hans/hennes liv. Ni blir ett! Visst är det en dröm med stort vitt bröllop och en bröllopsklänning som liknar askungens. Men ett löfte är väl ett löfte? Varför avge ett löfte som man inte kan hålla? Och jag tror nog att alla som skiljer sig visste att dom inte skulle bli gråhåriga med respektive den dagen som sa JA. Och det är så fel!


Sätt inte ringen på fingret om du inte är redo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
DET ÄR INTE SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA DETTA
* Jag bryr mig inte om du har frågestund. Så påminn mig inte heller!
* Ingen tråkig reklam eller späm. Jag är inget annonsblad!.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0