Med musiken på och lite dans



Sitter i soffan nu här i soffan med datorn i knät och ska skriva lite om vad jag har varit med om idag. Dagen började imorse när Jeanette väckte mig vid 0800. Jag gjorde mig iordning snabbt för att åka till stallet och jobba. När vi kom till stallet så va alla djur jätte hungriga som vanligt, så snabbt serverade vi frukost. Efter de så va de dags för min och Jeanettes fruktost. Vi gick ner i stallet och släppte ut alla djur, Hästar, getter, får och hönsen. Efter de var de dags för mockning i hästarnas boxar. Det gick rätt snabbt med musiken på och lite dans med räffsan och spaden. Riktigt kul. När vi va klara med de vägde vi upp höt till djuren som dom skulle ha till lunch och till middag. När vi satt ute och rökte kom Pirjo förbi med min och Jeanettes lunch som vi snabbt efter att ha gett djuren lunch sprang upp i huset och åt upp. Mumms. Nnär klockan blev 13.00 så va de dags för att fixa iordning Teddy för ponny ridningen som skulle börja kl 13.30. 
Det va rätt många som ville rida på Teddy idag så efter ett antal varv så var vi tvugna att byta håll för att Teddy inte skulle tröttna helt som han endå gjorde efter 6 varvet men, det gick jätte bra och alla var nöjda. 
Vi tönte även höns gårdens pressening på vatten. Mesta dels fick vi nästan på oss men det va bara kul tyckte jag iaf. Jag var tvungen att klättra upp på hönsgårdens tak och tömma vatten med hink eftersom att de va alldeles för tungt att lufta och tömma underifrån. Där om någonstans blev jag väldigt blöt. höll på att ramla  i ett antal gånger med.

Nu är jag hemma iaf och har duschat varmt(SKÖNT) och ätit makaroner och köttbullar(GOTT).
Jag skall inte göra någonting speciellt ikväll utan jag skall bara försöka hålla mig vaken till minst 22.00 innan jag somnar så jag inte vaknar mitt i natten och är jätte pigg.

 

XOXO Ellie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
DET ÄR INTE SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA DETTA
* Jag bryr mig inte om du har frågestund. Så påminn mig inte heller!
* Ingen tråkig reklam eller späm. Jag är inget annonsblad!.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0